TiskárnaChytře.cz / Blog / vše / Nejčastější chyby tiskáren a jak je rychle vyřešit

Nejčastější chyby tiskáren a jak je rychle vyřešit

Potřebujete rychle vytisknout důležitý dokument a tiskárna vám místo spolupráce oznámí něco jako „Printer Offline“, „Paper Jam“ nebo „Low Ink“. Najednou se z ní stává záhadná černá skříňka, která místo tisku chrlí jen nejasné hlášky a blikající kontrolky.

V tomto článku si projdeme nejčastější chybové hlášky, vysvětlíme si, co opravdu znamenají, a hlavně jak se jich rychle a jednoduše zbavit. A pokud vás už nebaví řešit neustálé poruchy vlastní tiskárny, možná je čas zvážit pronájem tiskárny od Tomados – získáte moderní zařízení, pravidelný servis i technickou podporu bez starostí.

„Printer Offline“ / Tiskárna je offline

Tato hláška říká, že počítač ztratil spojení s tiskárnou. Neznamená to, že je tiskárna rozbitá — jen se momentálně „nevidí“ s počítačem.

Možné příčiny:

  • Tiskárna je vypnutá nebo v režimu spánku
  • Odpojený USB kabel nebo výpadek Wi-Fi
  • Špatně nastavená výchozí tiskárna
  • Chyba ovladače

Co tedy pomůže? 

Nejprve zkontrolujte, zda je tiskárna vůbec zapnutá – někdy může být jen v režimu spánku. Pokud ano, zkuste ji spolu s počítačem jednoduše restartovat. Ujistěte se také, že je tiskárna správně připojená – buď kabelem nebo přes bezdrátovou síť. Ve Windows zkontrolujte, zda máte danou tiskárnu nastavenou jako výchozí. A pokud nic z toho nezabere, může pomoci aktualizace nebo přeinstalování ovladače tiskárny.

„Paper Jam“ / Zaseknutý papír

Klasika. Někde uvnitř tiskárny se papír „kousl“. Ale pozor – ne vždy jde skutečně o uvízlý papír.

Kde hledat problém:

  • Uvnitř tiskárny za zadními nebo spodními dvířky
  • U vstupu nebo výstupu papíru
  • V podavači (u oboustranného tisku často)

Jak tedy papír bezpečně odstranit? 

Vypněte tiskárnu a opatrně otevřete příslušná dvířka podle návodu výrobce. Uvízlý papír vytahujte pomalu a vždy ve směru tisku. Nakonec zkontrolujte válečky, zda na nich nezůstaly zbytky papíru nebo prach. Při firemním tisku se tyto poruchy často opakují – právě proto má smysl volit profesionální firemní tiskárny s pravidelnou údržbou v rámci pronájmu kancelářské techniky.

„Low Ink“ nebo „Toner Low“

Tiskárna hlásí docházející náplň – ale to ještě neznamená, že nemůžete tisknout dál.

Co s tím:

  • Zkontrolujte skutečnou hladinu inkoustu v ovládacím panelu nebo aplikaci
  • V případě nouze: tiskněte v černobílém režimu nebo ekonomickém režimu („draft“)
  • Originální náplně mají často vyšší práh pro varování než kompatibilní – vydrží déle, než hláška tvrdí

„Out of Paper“ / Došel papír

Frustrující hláška, když je podavač papíru zjevně plný.

Možné příčiny:

  • Špatně zarovnaný nebo zmačkaný papír
  • Stará verze ovladače nevidí aktuální zásobník
  • Senzor na papír je špinavý

Řešením může být nejprve vyjmout papír ze zásobníku a znovu ho vložit – tentokrát pečlivě zarovnaný, čistý a bez jakéhokoliv ohnutí. V menu tiskárny se pak ujistěte, že je nastaven správný formát papíru odpovídající tomu, co jste vložili. Nakonec doporučujeme otřít oblast podavače suchým hadříkem nebo vatovým tamponem, abyste odstranili prach nebo nečistoty, které by mohly bránit správnému podávání papíru.

Když tiskárna stávkuje, nejste na to sami

Chybové hlášky tiskárny dokážou být frustrující, ale ve většině případů nejde o nic vážného – jen o špatně vložený papír, dočasnou ztrátu spojení nebo potřebu doplnit náplň. S trochou trpělivosti a základní orientací se dá většina problémů vyřešit i bez odborného zásahu.

Pokud si přesto nevíte rady, nezoufejte – v Tomados v rámci pronájmu kancelářské techniky nabízíme firemní tiskárny s pravidelným servisem a technickou podporu, která vám pomůže rychle a spolehlivě. Ať už potřebujete opravit tiskárnu, poradit s nastavením, nebo jen přeložit „řeč“ vašeho zařízení do srozumitelné češtiny, jsme tu pro vás. Stačí se ozvat.

Galerie

Multifunkční tiskárna Tiskárna Konica Minolta

Máte zájem o pronájem tiskárny?

Chcete navrhnout ideální řešení pro vaši firmu?
Zajímá vás cena pronájmu multifunkční tiskárny?
Nebo se jen potřebujete zeptat na něco ohledně zapůjčení tiskárny?
Napište nám prostřednictvím formuláře vpravo.
Nebo na mail info@tiskarnachytre.cz, případně volejte +420 603 811 125.

Nájem tiskárny vyřešíme rychle, abyste mohli tisknout co nejdříve.